Lepší SEO

LepšíSEO.cz Part II. zakládání domeny, název domény pro SEO


Úmyslně jsem napsal že zakládáme domény, ne že zakládáme doménu. Pokud vybíráme doménu, už přitom musíme přemýšlet o názvu charakteristickém pro stránky které chceme prezentovat. Název domény se velkou měrou podílí na výsledku vyhledávání. Vyhledávat vhodný název domény můžeme začít ve statistikách hledanosti klíčových slov, které jsou dostupné na různých webech. Já se vždycky porozhlédnu na stránkách seznam.cz kde jsou statistiky dostupné úplně volně. Tyto informace mají zásadní vliv i na tvorbu článků, zejména nadpisů a popisu stránek description. A tady už se ponořujeme do tajů SEO.

Čím kratší tím lepší. Čím přesněji vyjadřuje obsah webu, tím lépe pro SEO

Čeština nabízí spoustu možností využití synonym a tak pokud chci psát nebo nabízet škopky, najdu si synonyma od slova škopek a zjistím, že jediným synonymem je vědro. V seznamu si dohledám slovo škopek, ten má například hledanost hypoteticky 10 kusů a vědro, to má hledanost třeba 20 kusů. Statisticky hledá slovo vědro dvakrát tolik lidí a tak dám přednost doméně se slovem vědro. Ještě provedeme google test s oběma slovy a zjistíme, že nejvíc výsledků je s obsahem slova škopek (vědro) v URL. Měj na paměti, že je dobré předpokládat kolik lidí hledá slovní obrat v základní podobě, tedy v 1. pádu, případně v jiných pádech. Přesnější podoba vrátí lepší pozici vyhledávání.

Zakládání domény fáze II, sociální sítě facebook, twitter, instagram, google+

Tady už je vysvětlení, proč zakládáme domény, ne doménu. Je potřeba infiltrovat stejnou doménu do sociálních sítí, zejména v těch uvedených a to v krystalické podobě. Tedy nikoliv škopek.cz, nebo škopek.eu, ale prostě facebook.com/škopek. Dej pozor na pomlčku. Z důvodu adres URL na facebooku a twittru nepoužívej jako hlavní doménu s pomlčkou. Pokud je doména obsazená, máš dvě možnosti. Buď oželíš pár bodíků v podobě lepšího SEO, nebo zapojíš fantazii a budeš hledat dál. Práce pro perfekcionisty. Sám netuším jestli google pozná, že obsazená doména na FB a TWT ti nepatří a asi to nikdo nezjistí. Máme samozřejmě možnost do domény vetknout i název firmy, pro velké firmy to má částečně logiku. Jen částečně, protože i když je název skryt za podstatou, pro vyhledávače není problém výsledek zobrazit na předním místě titulní strany. Toho také často zneužívají různí poskytovatelé placených auditů SEO. Provedou vám audit stránek a ukáží výsledek hledání který obsahuje název firmy, eventuelně prováděnou činnost. Tady nemůžou prohrát. Později provedu kontrolní audity i renomovaných stránek a to budeš koukat, jaký SEO chyby umí napáchat placení profesionálové. Ti mi nebudou mít rádi.

Jenže my máme jiný svůj test vyhledávání, protože se nenecháme napálit.

Vybereme název produktu, většinou dvouslovný, protože jednoslovný je už vysoká liga a ten zadáme do vyhledávače a posuzujeme výsledek vyhledávání. Je jasné, že musíme mít stránku načtenou vyhledávačem, tedy ne novou a musím brát v úvahu, že konkrétně google zobrazuje různé výsledky různým lidem a na různých místech. Jiný výsledek vidíš když jsi v google přihlášený, jiný odhlášený, jiný doma, v mobilu nebo v kavárně. Tedy je dobré se zeptat přátel jak vidí konkrétní dotaz ve svém prohlížeči.

Subdomény a jejich používání z hlediska SEO. Podle mne nic moc

Nemám rád subdomény by řekl šmoula Brblal nebo jak se jmenoval a já taky. Taková subdoména se zakládá ve službě webmaster tools jako nová služba, tedy bez možnosti využití zpětných odkazů mateřské domény. A to je vlastně pro mne jediný a hlavní důvod. Když už se rozhodneš pro subdoménu, nezapomeň, že pro spoustu hostingů je subdoména tvořena novou složkou v rootu a tak může fungovat jak domena.cz/subdomena i subdomena.domena.cz. Google může tento fakt považovat za duplicitu a tak je potřeba v každém případě provést přesměrování na jednu nebo druhou stranu.

Google Webmaster Tools, Google Analytics. Nepostradatelní pomocníci

Když už máme vybranou a zaregistrovanou doménu, máme ftp přístup ke svým stránkách, je potřeba zavést dvě nepominutelné služby. Webmaster Tools má významný vliv na analýzy stránek a tím významně ovlivní, pokud se necháš, další tvorbu nadpisů, textů, title a description, dozvíš se celkový počet zpětných odkazů, které zásadně ovlivňují výsledky vyhledávání včetně adres kde se odkazy nacházejí, dalším důležitým faktorem je použitelnost v mobilnách zařízeních. Dozvíš se, které zdroje se googlu nelíbí a blokuje je, můžeš se podívat jak tvůj sajt načítá a zobrazuje google, otestuješ si soubor robots.txt, načtete si soubor sitemap.xml, případně se dozvíš kolik stránek googlu vnucuješ a kolik si jich indexuje. Nakonec se dozvíš, jestli google neblokuje google, protože si myslí, že je tam nějaký škodlivý obsah. Obsah WT se vyvíjí a co platilo včera dneska už platit nemusí. Tedy pokud se na mě včera usmíval, dneska mi zase vytýká chyby. Dalším nástrojem pro analytika je stránka Google Analytics. První potřebujete pro práci, druhou pro statistiku. Druhou nepodceňuj, protože google to pozná, a pravděpodobně ubírá nebo přidává rankové bodíky, které ovlivňují pozici výsledku vyhledávání.


« Zpět na články  Tisk článku



Komentáře ke článku "LepšíSEO.cz Part II. zakládání domeny, název domény pro SEO"


Vložit komentář »

Vložit komentář

Ano Ne

Ano Ne







Další články uživatele Ladislav


Mitsubishi Outlander PHEV Remote Control propojení s mobilem Android

Mitsubishi Outlander PHEV Remote Control propojení s mobilem Android

Pokud hledáš informaci o nastavení ovládání PHEV přes mobilní aplikaci Android, tak tenhle odstavec přeskoč. Tenhle text je jako ukázkový blog pro případné autory. Tedy pokud chceš publikovat tady na blogu, tak se regni a klikni na Vložit článek. Článek se skládá z nadpisů, obrázku a textu. Nadpis musí obsahovat 40-60 znaků textu, úvodní obrázek je povinný. Články schvaluje majitel blogu a ten schválí všechno na libovolné téma mimo textu, který obsahem porušuje zákony této země. Pro fotogalerii...


Jak vybrat správný eshop s dobrým SEO, kterému se vyhnout

Jak vybrat správný eshop s dobrým SEO, kterému se vyhnout

Vybrat správný eshop řečeno šovinisticky je jako vybírat nevěstu. Krásné, leč lenivá a marnivá nevěsta ti spíš ublíží, než pomůže. Těžko se jí pak se špatně zbavuješ, rozvod je drahý a nepříjemný. Pracovitá a přizpůsobivě tvárná nevěsta je vzácnost. Těžko se hledá. Ve své SEO plavbě se setkávám s lidmi, kteří svou nevěstu úplně nekriticky hájí a i když předložím argument, že vyhledávač o jejich obchodním počinu neví, jen krčí rameny a zarytě mlčí. Chápu. Kdo by si nechal pomlouvat svého partnera...


Zajímavé klíčové spojení slov povinné ručení pro SEO

Zajímavé klíčové spojení slov povinné ručení pro SEO

Zrovna včera jsem hledal nabíky firem poskytujících povinné ručení. Povinné ručení je zvláštní fenomén. Je to produkt který potřebují každý rok miliony spotřebitelů. Povinné ručení jak tvrdí pojišťovny je prodělečný produkt a přitom se na něm přiživují desítky více či méně úspěšných zprostředkovatelů. Dobré umístění odkazu ve vyhledávači je tedy velmi žádoucí (pro koho není). Host obvykle kliká na první odkazy, nebo píše již známý link, třeba z televizní reklamy. Co je ve spodní části stránky vy...


LepšíSEO.cz Part I. SEO je jako správně napsaná adresa

LepšíSEO.cz Part I. SEO je jako správně napsaná adresa

Ahoj, jsem Ladislav a budeme si tykat. Je to praktické a moderní. Ze SEO, neboli optimalizace webových stránek se dělá velká věda, spousta firem si na něm založila existenci a přitom v drtivé většině případů zřejmě bere peníze za nic, nebo to nic není moc vidět. Alespoň jsem se o tom několikrát přesvědčil, když jsem zkoumal referované weby, nemluvě o tom, že nejčastěji chodí bosa ta kovářova kobyla. Cílem tohoto blogu je dokázat že spousta věcí kolem toho je hodně jednoduchá, jen stačí přemýšlet...


LepšíSEO.cz Part III. Vyplnění důležitých dat

LepšíSEO.cz Part III. Vyplnění důležitých dat

Tady už přestává legrace, tady jsou věci, které se musí dělat s velkým rozmyslem. Svatá trojice - Titulek – Title, Popis – Description s nadpisy H1-H6 ovlivní zásadně výsledek vyhledávání. Lidi tam píšou neskutečný bludy. Například Udělejte, nakupte, neváhejte a další. Nikdo nehledá tyto slovní výrazy a taky nemůže stránky s těmito atributy najít. Na jednu stranu slouží description pro popis webu, na stranu druhou má obsah zásadní vliv na konzistenci, respektivě křížování klíčových slov. A to j...


Ahoj, jsem Ladislav a budeme si tykat. Je to praktické a moderní. Ze SEO, neboli optimalizace webových stránek se dělá velká věda, spousta firem si na něm založila existenci a přitom v drtivé většině případů zřejmě bere peníze za nic, nebo to nic není moc vidět.

LepšíSEO.cz Part I. je jako správně napsaná adresa

Ahoj, jsem Ladislav a budeme si tykat. Je to praktické a moderní. Ze SEO, neboli optimalizace webových stránek se dělá velká věda, spousta firem si na něm založila existenci a přit...


Úmyslně jsem napsal že zakládáme domény, ne že zakládáme doménu. Pokud vybíráme doménu, už přitom musíme přemýšlet o názvu charakteristickém pro stránky které chceme prezentovat.

LepšíSEO.cz Part II. zakládání domeny, název domény pro SEO

Úmyslně jsem napsal že zakládáme domény, ne že zakládáme doménu. Pokud vybíráme doménu, už přitom musíme přemýšlet o názvu charakteristickém pro stránky které chceme prezentovat.


Tady už přestává legrace, tady jsou věci, které se musí dělat s velkým rozmyslem. Svatá trojice - Titulek – Title, Popis – Description s nadpisy H1-H6 ovlivní zásadně výsledek vyhledávání.

LepšíSEO.cz Part III. Vyplnění důležitých dat

Tady už přestává legrace, tady jsou věci, které se musí dělat s velkým rozmyslem. Svatá trojice - Titulek – Title, Popis – Description s nadpisy H1-H6 ovlivní zásadně výsledek vyhl...


V partu IV si řekneme mnoho malých detailů, které se prostě počítaji. Musíš počítat s tím, že i zdánlivá maličkost může být důležitá. Není důležitý tvůj názor, důležité je jak to vidí vyhledávač.

LepšíSEO Part IV. Důležité a ještě důležitější věci

V partu IV si řekneme mnoho malých detailů, které se prostě počítaji. Musíš počítat s tím, že i zdánlivá maličkost může být důležitá. Není důležitý tvůj názor, důležité je jak to v...


QR kód článku