Lepší SEO

LepšíSEO.cz Part I. SEO je jako správně napsaná adresa


Ahoj, jsem Ladislav a budeme si tykat. Je to praktické a moderní. Ze SEO, neboli optimalizace webových stránek se dělá velká věda, spousta firem si na něm založila existenci a přitom v drtivé většině případů zřejmě bere peníze za nic, nebo to nic není moc vidět. Alespoň jsem se o tom několikrát přesvědčil, když jsem zkoumal referované weby, nemluvě o tom, že nejčastěji chodí bosa ta kovářova kobyla. Cílem tohoto blogu je dokázat že spousta věcí kolem toho je hodně jednoduchá, jen stačí přemýšlet tím správným směrem. Pokud dočteš všechny stránky worshopu, tak se naučíš rozeznat špatnou práci od dobré, prozkoumat referované weby, založit si správnou doménu. Hodně webotvůrců asi naštvu, protože je budu peskovat za věci, které jsou u nich běžnou praxí.

Prvni odstavec o SEO musí obsahovat varování. Jsem samouk, i když s praxí

Ale jak se říká, praxe dělá mistra (smajlík). Svůj první eshop jsem založil někdy v roce 2000. V nabídce se objevil off-line generátor eshopu a redakčnho systému pana Pavlase (díky Martine) a tak jsem si už tehdy začal tykat s html kódy, později s css styly. Nějaké velké prostředky na tvorbu webu na zakázku prostě nebyly, mně to hodně bavilo a výhodou byla možnost generování stránek bez nutnosti připojení na internet. Tehdy byla možnost připojení pouze telefonem s minutovou sazbou. Žádné velké vylehávání na internetu nebylo možné. Ty stránky generoval program do jednoduchého html, což se později ukázalo velkou výhodou. Jednoduchý html text je velmi rychlý na načtení, mnohem rychlejší, než načítání zdrojového kódu a ještě databáze. V době telefonických modemů, kdy se čekalo na stránku dlouhé sekundy to bylo hodně praktické.O pár let později jsem zjistil, že mi vyhledávač google trochu ignoruje. Mých příchozích z google bylo směšných 600 měsíčně. Tím vlastně začalo moje samostudium, o pár měsíců jsem tuto hodnotu posunul na denní s tím, že vím o různých chybách, jejichž odstranění by směřovalo k dalšímu navyšování. Motivací byl fakt, že jsem si nemohl dovolit žádnou reklamu a pokud si uděláš nějakou analýzu, zjistíš že drtivá většina placené reklamy odejde bez efektu kamsi do ztracena. Tedy na reklamě vydělává zpravidla jen jeden a ty to nejsi. Podle mého názoru se vyplatí věnovat se SEO zejména u komerčních stránek, protože pro mnoho obchodníků má i obchod svůj technický limit a toho se dá dosáhnout i prostým zobrazením ve vyhledávači na správném místě namísto placených reklam. K Webgenu se ještě vrátíme. Ten program pro generování stránek v sobě skrývá SEO potenciál, ale hlavně za téměř směšné náklady.

Co ti o SEO nikdo neřekne a co ti řekne odborník

Co si budeme povídat, skoro všichni pracují jen do výše svého platu. To znamená, že webmaster ti udělá stránky, ty na ně koukneš, líbí se ti, tak zaplatíš a on si přidá další referenci. Tím to pro něj končí do doby, než si řekneš o nějakou aktualizaci. Pak přijde nějaký SEO auditor, udělá svou „práci“ a odchází. SEO se ale neustále vyvíjí, v podstatě se stránky musí pravidelně přizpůsobovat a pokud si to, co potřebují, nezjistíš sám, nikdo ti to neřekne. Co bylo vloni dobrý, letos může být nedostatečný. Ty máš ale štěstí, já pracuji na workshopu pro radost a zdarma. Ty si přečteš tyhle informace a budeš vědět kde co najdeš. Pokud chceš něco zaplatit, tak mě sdílej na facebooku, případně přidej odkaz do stránek klidně s rel=nofollow. O významu atributu se zmíníme příště. Dneska jsou skoro všechny stránky tak špatně SEO napsané, že posun výsledku ve vyhledávači dokáže každý. Je to jako jednooký mezi slepými jak známo králem. A pokud se na to necítíš na základě získaných informací, náš tema pro tebe vytvoří webovky striktně orientované na SEO, ať je to blog, eshop, redakční systém atd. Zpracujeme klíčová slova a uvedeme webovky do života. Musíme ale z něčeho žít a tak to už zadarmo nebude.

SEO validátory, analýzy a jejich význam pro optimalizaci stránek

Na internetu je spousta dostupných on-line validátorů, které vám pomohou v první analýze stránek. Dokážeš z nich nejen rychle vyčíst, kde je chyba, ale také přečteš, co čte nebo zobrazí vyhledávač. Správné zobrazení ve vyhledávači silnou měrou ovlivňuje touhu hosta vaši stránku poznat nebo vůbet neotevírat. Osobně nejčastěji používám stránku seo-servis.cz. Záměrně proč píši jen text namísto pohodlnějšího odkazu, jednak protože mi to mnou zkonstruovaný blog nedovolí a druhak pokud se k odkazu nepřidá atribut rel="nofollow", pravděpodobně to pak ubírá rankové hodnocení a může posunovat umístění stránky ve výsledku vyhledávání. Říkám může, je to zase vyčteninka z internetu a každý vyhledávač si to může přečíst jinak. Já optimalizuji googla a tak čtu jeho doporučení. Někteří programátoži říkají že seo-servis je k ničemu a mají částečně pravdu. Seo-servis považujte za čtečku a rychlý analyzér. Určitě z něj bez hlubších znalostí nelze vyvodit relevantní analýzu.

Title, description, keywords, meta robots, autor, robots.txt a sitemap

Pokud si necháš zanalyzovat stránku například na seo-servis.cz/source-zdrojovy-kod, v nadpisu jsou první atributy, které musíš mít vyplněné. Nemůžu říct, který je důležitý a který ne, ale protože mám rád všechno uklizené, doplním všechny. Informace jak si s nimi poradit jsou dostupné na spoustě webovek, s tím se vypisovat nebudu. Všechny další důležité informace najdete ve výsledku testu, přičemž za nejdůležitější pokládám skladbu nadpisů, respektivě jejich hierarchii. O tom co napsat a co nenapsat to atributů si povíme v další kapitole.


« Zpět na články  Tisk článku



Komentáře ke článku "LepšíSEO.cz Part I. SEO je jako správně napsaná adresa"


Vložit komentář »

Vložit komentář

Ano Ne

Ano Ne







Další články uživatele Ladislav


Mitsubishi Outlander PHEV Remote Control propojení s mobilem Android

Mitsubishi Outlander PHEV Remote Control propojení s mobilem Android

Pokud hledáš informaci o nastavení ovládání PHEV přes mobilní aplikaci Android, tak tenhle odstavec přeskoč. Tenhle text je jako ukázkový blog pro případné autory. Tedy pokud chceš publikovat tady na blogu, tak se regni a klikni na Vložit článek. Článek se skládá z nadpisů, obrázku a textu. Nadpis musí obsahovat 40-60 znaků textu, úvodní obrázek je povinný. Články schvaluje majitel blogu a ten schválí všechno na libovolné téma mimo textu, který obsahem porušuje zákony této země. Pro fotogalerii...


Jak vybrat správný eshop s dobrým SEO, kterému se vyhnout

Jak vybrat správný eshop s dobrým SEO, kterému se vyhnout

Vybrat správný eshop řečeno šovinisticky je jako vybírat nevěstu. Krásné, leč lenivá a marnivá nevěsta ti spíš ublíží, než pomůže. Těžko se jí pak se špatně zbavuješ, rozvod je drahý a nepříjemný. Pracovitá a přizpůsobivě tvárná nevěsta je vzácnost. Těžko se hledá. Ve své SEO plavbě se setkávám s lidmi, kteří svou nevěstu úplně nekriticky hájí a i když předložím argument, že vyhledávač o jejich obchodním počinu neví, jen krčí rameny a zarytě mlčí. Chápu. Kdo by si nechal pomlouvat svého partnera...


Zajímavé klíčové spojení slov povinné ručení pro SEO

Zajímavé klíčové spojení slov povinné ručení pro SEO

Zrovna včera jsem hledal nabíky firem poskytujících povinné ručení. Povinné ručení je zvláštní fenomén. Je to produkt který potřebují každý rok miliony spotřebitelů. Povinné ručení jak tvrdí pojišťovny je prodělečný produkt a přitom se na něm přiživují desítky více či méně úspěšných zprostředkovatelů. Dobré umístění odkazu ve vyhledávači je tedy velmi žádoucí (pro koho není). Host obvykle kliká na první odkazy, nebo píše již známý link, třeba z televizní reklamy. Co je ve spodní části stránky vy...


LepšíSEO.cz Part II. zakládání domeny, název domény pro SEO

LepšíSEO.cz Part II. zakládání domeny, název domény pro SEO

Úmyslně jsem napsal že zakládáme domény, ne že zakládáme doménu. Pokud vybíráme doménu, už přitom musíme přemýšlet o názvu charakteristickém pro stránky které chceme prezentovat. Název domény se velkou měrou podílí na výsledku vyhledávání. Vyhledávat vhodný název domény můžeme začít ve statistikách hledanosti klíčových slov, které jsou dostupné na různých webech. Já se vždycky porozhlédnu na stránkách seznam.cz kde jsou statistiky dostupné úplně volně. Tyto informace mají zásadní vliv i na tvorb...


LepšíSEO.cz Part III. Vyplnění důležitých dat

LepšíSEO.cz Part III. Vyplnění důležitých dat

Tady už přestává legrace, tady jsou věci, které se musí dělat s velkým rozmyslem. Svatá trojice - Titulek – Title, Popis – Description s nadpisy H1-H6 ovlivní zásadně výsledek vyhledávání. Lidi tam píšou neskutečný bludy. Například Udělejte, nakupte, neváhejte a další. Nikdo nehledá tyto slovní výrazy a taky nemůže stránky s těmito atributy najít. Na jednu stranu slouží description pro popis webu, na stranu druhou má obsah zásadní vliv na konzistenci, respektivě křížování klíčových slov. A to j...


Ahoj, jsem Ladislav a budeme si tykat. Je to praktické a moderní. Ze SEO, neboli optimalizace webových stránek se dělá velká věda, spousta firem si na něm založila existenci a přitom v drtivé většině případů zřejmě bere peníze za nic, nebo to nic není moc vidět.

LepšíSEO.cz Part I. je jako správně napsaná adresa

Ahoj, jsem Ladislav a budeme si tykat. Je to praktické a moderní. Ze SEO, neboli optimalizace webových stránek se dělá velká věda, spousta firem si na něm založila existenci a přit...


Úmyslně jsem napsal že zakládáme domény, ne že zakládáme doménu. Pokud vybíráme doménu, už přitom musíme přemýšlet o názvu charakteristickém pro stránky které chceme prezentovat.

LepšíSEO.cz Part II. zakládání domeny, název domény pro SEO

Úmyslně jsem napsal že zakládáme domény, ne že zakládáme doménu. Pokud vybíráme doménu, už přitom musíme přemýšlet o názvu charakteristickém pro stránky které chceme prezentovat.


Tady už přestává legrace, tady jsou věci, které se musí dělat s velkým rozmyslem. Svatá trojice - Titulek – Title, Popis – Description s nadpisy H1-H6 ovlivní zásadně výsledek vyhledávání.

LepšíSEO.cz Part III. Vyplnění důležitých dat

Tady už přestává legrace, tady jsou věci, které se musí dělat s velkým rozmyslem. Svatá trojice - Titulek – Title, Popis – Description s nadpisy H1-H6 ovlivní zásadně výsledek vyhl...


V partu IV si řekneme mnoho malých detailů, které se prostě počítaji. Musíš počítat s tím, že i zdánlivá maličkost může být důležitá. Není důležitý tvůj názor, důležité je jak to vidí vyhledávač.

LepšíSEO Part IV. Důležité a ještě důležitější věci

V partu IV si řekneme mnoho malých detailů, které se prostě počítaji. Musíš počítat s tím, že i zdánlivá maličkost může být důležitá. Není důležitý tvůj názor, důležité je jak to v...


QR kód článku